X
تبليغات

تصویر ثابت

تجربه کاربری یا این که User Exprience

مرجع مقالات رسمی سئو

تجربه کاربری یا این که User Exprience


تجربه کاربری یا این که User Exprience یک کدام از ترندهای روز در دنیای استارتاپی و کسب و شغل های اینترنتی میباشد.

بهترین سئو کار

تجربه کاربری استعمال خویش را داراست و در حوزه پباده سازی مال و … از آن به کار گیری میگردد، البته می بایست بدانید که تاثیر تجربه کاربری در بهینه سازی غیرقابل اعتقاد میباشد!


اینجانب در‌این نوشته‌علمی قصد دارم کلیه چیز را در رابطه تاثیر تجربه کاربری در seo و رابطه در میان این دو را با شما به اشتراک بگذارم تا به طریق جدیدی بهینه سازی را یادگرفتن ملاحظه کنید.


با اینجانب همپا باشید…


آپ تو دیت ۱۵ آبان ۹۸ – برای اطلاع از آپ دیت بعدی، در خبر نامه عضو گردید.


عضویت در مجله

برای مطالعه سریع هر قسمت، روی تیتر آن کلیک فرمائید.

تجربه کاربری چه می‌باشد؟

تجربه کاربری چه تاثیری در seo دارااست؟

تجربه کاربری و seo : باز‌بینی موردی

یکسری نکته در رابطه تاثیر تجربه کاربری در seo

تجربه کاربری چه است؟

طبق تعریف‌و‌تمجید ویکی پدیا ؛


تجربه کاربری (به اختصار UX) دربرگیرنده رفتارها، بینش ها و احساسات یک استفاده کننده در رابطه استعمال از یک متاع، سامانه و یا این که یک خدمت یگانه میباشد. به عبارت دیگر، تجربه کاربری به عبارتی خاطره‌ای میباشد که با به کار گیری از یک مال، سامانه و یا این که یک خدمت در ذهن استفاده کننده نقش می بندد.


همینطور تجربه کاربری یک معنی پویا میباشد که به صورت مداوم در حین زمانه با اعتنا به تغییرات در موقعیت استعمال و نیز بسط یافتن موضوع های کاربرد آن، عوض می شود.


ویکی پدیا

تمجید بالا مورد ها بسیار متعددی را در رابطه تجربه کاربری به ما منتقل می‌کند که در تحت به بعضی از آنان اشاره می‌کنم ؛


تجربه کاربری حوزه بسیار وسیعی میباشد و گستره متعددی دارااست.

این معنا در هر مسئله کاری میتواند مباحث یگانه مرتبط با خویش را داشته باشد و تجربه کاربری در قضیه X می‌تواند تا حدودی زبده کاربری در مورد Y گوناگون باشد.

تجربه کاربری یک وحی خانه و یک معنی اثبات وجود ندارد، بلکه به مرور دوران قادر است مبتلا تغییر‌و تحول شود.


اینک که با معنی تجربه کاربری آشنا شدید، بهتر میباشد نیم نگاهی هم به معنی رابط کاربری یا این که User Interface بیاندازیم تا بتوانیم این دو معنا جدا از هم البته در حدود هم را از یکدیگر تفکیک کنیم.


رابط کاربری و تفاوت آن زبده کاربری

رابط کاربری یا این که User Interface (به اختصار UI) در واقع به بخش جالب و قابل لمس یک ابزار، خدمت، سیستم و … گفته میگردد که استفاده کننده مستقیما با آن رمز و عمل داراست.


این معنی تا حدودی زیرمجموعه تجربه کاربری قرار میگیرد.


بگذارید با یک نمونه، تفاوت این دو مضمون‌ در حدود هم را بیش تر برای شما گشوده کنم؛


تارنما دیجی محصول ظواهر فوق العاده نیکی داراست، محتوای جامعی داراست، ایده ها یوزرها بی نقص میباشد، قابلیت و امکان مقایسه مال داراست و … که کلیه سبب ساز می گردند استفاده کننده در نگاه نخستین یک وبسایت خوشگل و کلیه چیز تمام را مشاهده نماید.


البته … !


متاسفانه در صورتی‌که به تازگی از دیجی متاع خرید کرده باشید، ممکن میباشد با بی نظمی در ارسال کالا، بها زیاد برخی کالاها، پشتیبانی ضعیف و … مواجه گردید. همگی این مورد ها باعث میشوند که خاطره خیر و خوبی از دیجی فرآورده در ذهنیت شما نماند و در فیض، یک تجربه کاربری بد!


به این ترتیب می اقتدار بیان کرد رابط کاربری تحت گروه تجربه کاربری میباشد و در زمینه ی این نمونه، اگرچه ظواهر تارنما دیجی جنس عالیست (که سبب ساز تجربه کاربری نسبتا خیر و خوبی میشود) ولی سعی درونی سیستم بیزینسی دیجی متاع تا حدودی صحیح فعالیت نمی نماید و این یک تجربه کاربری بد میباشد که در بخش اعظمی از مواقع سبب ساز میگردد آن ظواهر خوشگل نیز دیگر به دیده نیاید!


براین اساس دقت فرمائید که‌این دو آیتم را با یکدیگر غلط نگیرید! به دلیل آنکه به حیث فردی اینجانب، دعوا رابط کاربری نسبت به تجربه کاربری بسیار پیش پاافتاده خیس میباشد و تجربه کاربری دریای وسیعی میباشد که آخر ندارد!


در حال حاضر که به خیر با مضمون‌ تجربه کاربری آشنا گردیده و متوجه تفاوت آن با رابط کاربری شدید، بهتر میباشد به سراغ دعوا اصلی برویم. یعنی ارتباط و تاثیر تجربه کاربری در seo !


تجربه کاربری چه تاثیری در seo داراست؟

پیش از اینکه بخواهم به‌این سوال جواب قابل قبولی بدهم، می بایست در رابطه موتورجستجوها (بصورت تخصصی خیس، گوگل) و انگیزه آن‌ها، اطلاعاتی را به شما بدهم.


در رابطه شیوه سعی موتورهای کاوش نوشته‌ی علمی «موتورجستجو چه است؟» و در رابطه انگیزه آنان نوشته‌ی‌علمی «seo چه میباشد؟» را مسلما مطالعه نمائید!


با مطالعه این دو نوشته‌ی‌علمی متوجه می‌شوید که انگیزه گوگل همانند هر شرکت دیگری، کسب درآمد میباشد و بخش عظیمی از این درآمد، از روش تبلیغات گوگل ادوردز بدست می‌آید.


از آنجایی که هرچقدر یوزرها بیشتری از گوگل به کار گیری نمایند، احتمال کلیک کردن بر روی تبلیغات گوگل ارتقا یافته و به به عبارتی نسبت درآمد گوگل نیز ارتقا مییابد، بدین ترتیب گوگل تمرکز خویش را بر روی یوزرها گذارده میباشد.


در واقع انگیزه اصلی گوگل این میباشد که شایسته ترین سود را به یوزرها خویش اکران دهد تا شایسته ترین تجربه کاربری را به آنان کادو داده باشد.


برای مثال فرض نمایید دو موتور کاوش به اسم های X و Y داریم.


در صورتی‌که یک استفاده کننده به صورت معمول از موتورجستجو X به کارگیری نماید و بعداز مدتی احساس نماید که‌این وب سایت نمی تواند نیازهای اورا به نیکی شناسایی کرده و پیشنهادهای خیر به وی نمی دهد، طبیعی میباشد که به سراغ موتور کاوش Y می رود که دانسته مدام شایسته ترین نتایج و پیشنهادات را به وی ارائه مینماید! گوگل دقیقا در نقش موتور کاوش Y میباشد.


همین حال حاضر لغات متعدد را در گوگل و یاهو و بینگ کاوش فرمائید! حتما متوجه تفاوت کیفیت نتیجه ها میشوید!


البته سوال اینجاست که شایسته ترین فیض یعنی چه؟


شایسته ترین فیض برای یک استفاده کننده، سود ای میباشد که شایسته ترین تجربه کاربری را داشته باشد.


بگذارید مقداری بیش تر توضیح بدهم؛


زمانی فردی بنابه نیازها و سوالاتی که در ذهن خویش دارااست، جستجویی انجام می‌دهد و به مورد ها ذیل واکنش میکند، می قدرت اعلام‌کرد تجربه کاربری بدی برای او تاسیس شده است :


سایتی که یک دقیقه ارتفاع بکشد تا کاملا بارگزاری شود!

سایتی که در گوشی پباده سازی قابل قبولی نداشته باشد!

سایتی که مقاله ها دیرین و از جایگاه بیرون گردیده داشته باشد!

سایتی که فونت نامناسبی دارااست و ناخوانا میباشد!

سایتی که مملو از پاپ آپ و تبلیغات متعدد میباشد!

و …

در حالتی که اعتنا فرمائید چنین تارنما هایی به‌تدریج در جايگاه ۱ حاصل کاوش در کلمه ها متفاوت چشم میشوند! (مگر در حوزه هایی که کلیه وب سایت ها کیفیت بدی دارا هستند و گوگل بدون چاره میباشد در بین بد و بدتر تعیین نماید.)


موضوع :
برچسب ها : بهترین سئو کار,

+ نوشته شده در 1398/8/21ساعت 8:22 توسط علی پور | تعداد بازديد :9 |

عناوين مطالب پربازدید
افزایش سرعت ایندکس صفحات سایت با 17 راهکار موثر
نکته حساس گزینش واژه کلیدی
با توجه به این موضوع، به چه صورت می توانید رتبه بندی خودتان را برای یک کلمه کلیدی متوجه شوید؟
بهبود شرایط سئو صفحه
راهنمای قدم به قدم تنظیمات سئو در وردپرس
تصمیم بگیرید می خواهید چه گویش هایی را در تارنما خویش داشته باشید؟
نقشه‌های وبسایت HTML
منظور از سئو کلاه سیاه و کلاه سفید چیست؟
استراتژی های جدید ورود پرس 2019
لینک و پیوند nofollow