X
تبليغات

تصویر ثابت

محتوای تکراری (Duplicate content

مرجع مقالات رسمی سئو

محتوای تکراری (Duplicate content


محتوای تکراری (Duplicate content):
راه و روش های مختلفی موجود است که محتوا و مطالب تکراری می‌تواند سبب ساز بشود که وبسایت شما تحت عنوان یک وبسایت باکیفیت ذیل به وسیله الگوریتم پاندا شناخته شود. او‌لین منش این میباشد که یک وبسایت دارنده مقدار متعددی از محتوایی باشد که از منابع دیگر روی اینترنت نسخه برداری گردیده باشد. برای مثال شما یک وب لاگ در سایت خویش دارید و شما این بلاگ را با مقالاتی که از منابع دیگر گرفته اید لبریز نموده اید. گوگل خیلی خوب متوجه میگردد که شما تولید کننده و تولید کننده این محتوا نیستید. در‌حالتی که الگوریتم پاندا بتواند تشخیص دهد که بخش بزرگی از تارنما شما بوسیله محتوایی ایجاد شده است که در وب سایت های دیگر نیز موجود است, و این مورد قادر است سبب بشود که پاندا نگاه نامطلوبی به شما بیندازد.

شما همینطور میتوانید با نقص‌ مواجه بشوید در صورتی‌که محتوای نسخه برداری گردیده را روی خویش سایت تان قرار دهید. یک نمونه می‌تواند برای این باشد که یک تارنما تعداد متعددی تولیدات برای فروش داشته باشد. شاید هر فرآورده یک برگه غیر وابسته برای هر رنگ و سایز داشته باشد. البته همگی این صفحه ها اساسا یکسان میباشند. چنانچه یک کالا در 20 رنگ متفاوت و هریک از آن ها در 6 سایز متعدد باشد, پس این بدان مضمون‌ هست که شما 120 کاغذ برای یک کالا دارید که کلیه آن ها نسبتاً یکسان میباشند. حال فکر کنید که شما 4000 کالا برای فروش دارید. این بدین معنا میباشد که شما نسبتاً نیم میلیون برگه در گوگل ایندکس نموده اید در حالی که 4000 کاغذ کفایت میکرد. در‌این گونه شرایط, چاره این نقص‌ به کارگیری از چیزی میباشد با اسم تگ استاندارد (canonical tag).

محتوای باکیفیت ذیل (Low-quality content):
هنگامی اینجانب یک نوشته‌ی‌علمی می نویسم و آن را روی وبسایت خودم منتشر می‌کنم, فقط جور اطلاعاتی که اینجانب میخواهم در گوگل ارائه کنم, اطلاعاتی است که در دسته خودش شایسته ترین باشد. در قبلی اکثری از مشاوران بهینه سازی به صاحبان تارنما ها می گفتند که‌این خیلی مهم میباشد که هر روز یک مقاله روی وبسایت و یا این که وب لاگ آن قرار دهید و مطمئن باشید که مدام با گذاشتن مطالب در گوگل ایندکس میشوید. البته در شرایطی که آنچه شما ساخت نموده اید برای محتوا کیفیت بالایی نداشته باشد, این قادر است به شما بیش تر زخم برساند تا برای شما اثرگذار باشد. بخش اعظمی از سوال های نقل شده در تحلیل لیست بالا, در رابطه اثر گذار بودن محتوای وب سایت برای خوانند‌گان سوال مینماید.

برای مثال فرض فرمایید که اینجانب یک بلاگ در رابطه seo دارم و هر روز یک تکه کوتاه از مقاله ها seo جذاب را که به طور آنلاین مطالعه کرده ام را در اینترنت سایتم مانند وب لاگ منتشر می‌کنم. آیا گوگل تمایلی به نشان دادن خلاصه مقاله ها به کاوش کنندگان دارااست و یا این که ترجیح میدهد که مقاله ها حقیقی را به آنان نشان دهد؟ ولی مشخص و معلوم میباشد که خلاصه مقاله ها اینجانب قیمت و سود مقاله‌ها حقیقی وواقعی را ندارد. درحال حاضر فرض فرمایید که اینجانب این عمل را برای 4 سال انجام داده ام و اکنون وبسایت اینجانب بیش تر از 4000 برگه دارااست که دربردارنده اطلاعاتی میباشد که اختصاصی وجود ندارد و بها آن از وبسایت های با موضوعات شبیه کمتر میباشد.

در مثالی دیگر فرض فرمایید که اینجانب یک لوله کش هستم. و به اینجانب نقل شده میباشد که اینجانب می بایست به صورت منظم روی وب سایت مقاله بگذارم, به نحوی که بایستی یک‌سری توشه در هفته 2 یا این که 3 گزاره در رابطه چیزهایی مثل \"چه‌طور چکه کردن شیر آب را تعمیر کنیم\" یا این که \"چه‌طور گرفتگی سرویس بهداشتی را برطرف کنیم\" مقاله می نوشتم. ولی اینجانب سرم خیلی به هم ریخته میباشد و دوران متعددی ندارم برای قرار دادن مطالب در تارنما, براین اساس هر نوشته‌علمی ای که اینجانب نوشته ام دربرگیرنده کلمه ها کلیدی در تیتر و یک‌سری توشه تکرار آن ها در متن نوشته‌ی علمی میباشد, ولی این محتوا عمق چندانی ندارد و خیلی برای خوا‌نندگان موءثر وجود ندارد. در شرایطی‌که اکثریت صفحه ها در وبسایت اینجانب دربردارنده اطلاعاتی باشد که برای هیچ کس جالب نباشد, این می‌تواند علامت ای باشد از کیفیت تحت وبسایت در حیث الگوریتم پاندا.

چگونگی بهبود یافتن دوباره درجه بعداز ضربه میل کردن از پاندا:
گوگل نسبتاً به طور ماهانه الگوریتم پاندا را نو میکند. آنان پیش از این هر زمانه که الگوریتم جدید (Refresh) میشد آن را اعلام می کردند, ولی فعلا صرفا تغییرات حقیقتا پهناور در الگوریتم پاندا را اعلام می‌کنند. آنچه در طول جدید گردیده الگوریتم پاندا حادثه می افتد این میباشد که گوگل یک نگاه جدید به تمامی وبسایت ها در اینترنت می اندازد و کیفیت وب سایت ها را بر طبق میزان های نو گردیده الگوریتم پاندا گزینش می نماید. در حالتی که سایت شما تا قبل از این زیر تاثیر منفی از پاندا قرار گرفته باشد و آن‌گاه شما تغییراتی در تارنما تان تولید کرده باشید مانند حذف محتواهای ضعیف و تکراری, به این ترتیب در طول جدید سازی پاندا, شما خواهید روئت کرد که تمامی چیز بهبود مییابد. با این درحال حاضر برای بعضی از سایت ها نو سازی پاندا باید دو توشه حادثه بیفتد تا بهبود های بی نقص تری چشم شوند. این قضیه به جهت آن میباشد که گه گاه یک‌سری ماه برای گوگل ارتفاع می‌کشد تا همگی صفحه های وب سایت را مجددا تحقیق کند و تغییراتی که ساخته شده است را تشخیص بدهد.

اینک به جای تنها نو شدن الگوریتم, گوگل آپدیت رسانی نیز برای آنان ارائه مینماید. زمانی یک آپ دیت رسانی رخداد می افتد, این بدان معنا هست که گوگل معیارهای خویش را برای انتخاب کیفیت وبسایت ها تغییر‌و تحول داده میباشد. در 20 می 2014 گوگل یک آپدیت رسانی عمده به اسم پاندا 4.0 انجام بخشید. این منجر شد اکثری از تارنما ها تغییرات قابل توجهی را درباره با پاندا مشاهده نمایند.

موضوع :
برچسب ها : سئو در مشهد,

+ نوشته شده در 1398/8/16ساعت 8:17 توسط علی پور | تعداد بازديد :3 |

عناوين مطالب پربازدید
افزایش سرعت ایندکس صفحات سایت با 17 راهکار موثر
نکته حساس گزینش واژه کلیدی
با توجه به این موضوع، به چه صورت می توانید رتبه بندی خودتان را برای یک کلمه کلیدی متوجه شوید؟
بهبود شرایط سئو صفحه
راهنمای قدم به قدم تنظیمات سئو در وردپرس
تصمیم بگیرید می خواهید چه گویش هایی را در تارنما خویش داشته باشید؟
نقشه‌های وبسایت HTML
منظور از سئو کلاه سیاه و کلاه سفید چیست؟
استراتژی های جدید ورود پرس 2019
لینک و پیوند nofollow